torsdag 31 maj 2012

Ouch...

När jag kom och hämtade Pusselbitarna på förskolan idag såg P2 ganska ledsen ut. En av pedagogerna sa att han ramlat och att det kanske var lite smuts kvar. När vi kom hem kunde jag skölja ur såret en gång till. Väl hemma tog jag av plåstret och upptäckte... en sticka som satt inne i hans hand. Jag försökte få loss den med en av pincetterna som vi har hemma, men det gick inte. Vid det laget började jag inse att den nog var ganska stor. Jag fick en smula panik, men insåg att de nog hade en bra pincett på förskolan, så jag fick på båda barnen sina skor och gick i rask takt tillbaka dit.

När jag förklarat mitt ärende letade de upp en pincett och jag satte mig i kapprummet för att dra ut den. Det var inte det enklaste jag gjort, trots att en ganska stor del satt utanför handen och jag kunde få ett OK grepp. Till slut kom den ut och jag insåg varför det tog lite tid...



2 1/2 cm. Instucket i min gullunges lilla hand. Hur fick den plats?! Och det där med "kanske lite grus kvar i såret..."? Hmm. Jag mådde illa när jag såg hur stor stickan var.

P2 har fortfarande en liten sticka kvar i handen, men jag får inte ut den själv, vi får vänta tills Maken kommer hem.

5 kommentarer:

  1. Stackars liten det måste ju ha gjort väldigt ont. Tur att han har en sån rådig mamma! Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag inte, just då var jag rätt panikslagen över att jag inte fick ut eländet hemma, under tiden som P2 var otröstlig och absolut inte ville att jag skulle peta i handen.

      Radera
  2. Men FY!!! Stackars liten! Hmmm... såg de inte den? Och ont har man ju inte en lång stund efter man ramlat. Tycker de får bakläxa på förskolan!
    Kram till P2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att de heller fick peta på hans hand, så de har haft svårt att se det - men visst var det en ganska stor sak att missa. En av pedagogerna sa att han tyckte att det var konstigt att P2 grät så mycket för ett litet sår - inte så konstigt egentligen. Jag tror att de kommer att kolla lite mer i fortsättningen.

      Radera